
ВЕСИЋ: СРБИЈА ЈЕ НАЈНАПРЕДНИЈА ЗЕМЉА НА БАЛКАНУ
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је да је држави важна свака локална самоуправа и да се то може видети по улагањима из републичког буџета која, како је рекао, вишеструко превазилазе буџете тих локалних самоуправа.
Као пример улагања у велике инфраструктурне пројекте који превазилазе локалне буџете министар Весић је, између осталог, навео Ниш где је јуче почела изградња железничке обилазнице о којој сви причају деценијама и која је историјски значајна јер пруга сада пролази кроз центар града.
Навео је да је вредност ове инвестиције 153 милиона евра и да ће обилазница бити дуга 22,5 километара, као и да ће бити електрифицирана што значи да ће се користити електричне локомотиве уместо садашњих дизел локомотива.
"План је да се заврши у року од три године, али ја мислим да ће бити завршена и раније", рекао је министар Весић гостујући у "Новом викенд јутру" Јоване Јеремић на телевизији Пинк и додао да је ово само једна од инвестиција у Нишу.
Осим тога, поменуо је пругу Београд-Ниш чија ће изградња почети крајем ове, почетком следеће године за шта ће бити уложено две милијарде и 750 милиона евра, улагања у нишки аеродром "Константин Велики" укупне вредности више од 32 милиона евра, пругу Ниш-Брестовац која ће бити завршена до краја ове године.
"Сва та улагања вишеструко прелазе буџет града Ниша што говори колико је држави важан Ниш, као и свака друга локална самоуправа", рекао је министар Весић.
Такође, поменуо је Нови Сад где држава тренутно гради два моста – један на Фрушкогорском коридору, у наставку Булевара Европе и други код Петроварадина који је веза према ауто-путу Београд-Нови Сад-Суботица.
"Када томе додамо пешачко-бициклистички мост који ћемо градити у Новом Саду и ауто-пут Београд-Зрењанин-Нови Сад, реконструисану железничку станицу Нови Сад, брзу пругу од Београда до Новог Сада која је завршена и брзу пругу до Суботице која ће ускоро бити завршена, као и Фрушкогорски коридор може се видети да све те инвестиције више десетина пута превазилазе буџет Новог Сада", рекао је министар Весић.
Када је у питању Крагујевац, подсетио је да се ради обилазница око тог града, да је ту направљен Државни дата центар, да се сада реконструише пруга Собовица - Лужница и да су стигле нове инвестиције…
Министар Весић поменуо је и Београд где, како је рекао, све велике инфраструктурне инвестиције потпуно финансира Влада Србије.
С тим у вези, навео је обилазницу око Београда, метро, фабрику за прераду отпадних вода у Великом селу и Батајници, проширење капацитета БГ воза, нови савски мост који ће се градити на месту старог трамвајског моста и тунел који ће бити у наставку, као и "EXPO", нови национални стадион. Поменуо је тунел од Економског факултета до Булевара Деспота Стефана чију изградњу потпуно финансира Влада Србије као и да је пројектовање овог тунела почело још 2016. године када је "градоначелник Београда био Синиша Мали" а он (Весић) "градски менаџер".
"Било коју локалну самоуправу да погледате у Србији, без обзира да ли је то Београд, Ниш, Нови Сад, Крагујевац, Ужице, Краљево, видећете да Влада Србије улаже много више новца у развој тих места нешто што су њихови локални буџети", рекао је министар Весић.
Навео је да поједини неодговорни политичари покушавају да скупе политичке поене причом да неко "односи новац из тих места да би се неко други развијао".
"Када саберете колико је уложено у сва ова места видећете да ту много више новца долази, него што се под знацима навода односи тако да грађанке и грађани треба да знају да су то инвестиције Владе Србије што само говори о томе да држава има новца да финансира, а да они политичари који варају народ причом да би локалне самоуправе саме могле нешто да ураде без подршке владе, само продају празну причу и покушавају да скупе јефтине демагошке политичке поене", закључио је министар Весић.
За две године покренути сви ЕУ пројекти у Србији који су били на чекању
Министар Весић изјавио је да су за две године, од када обавља ту функцију, покренути сви инфраструктурни пројекти које Србија има са ЕУ, а који су били "на чекању" нашом неодговорношћу и истакао да сада са правом можемо да тражимо новчана средства од ЕУ за нове пројекте.
Министар Весић рекао је да је, када је постао министар, затекао ситуацију у којој је неколико пројеката за које добијамо грантове од Европске уније било "на чекању" као и да је први задатак који је добио од председника да ту ситуацију реши.
С тим у вези, навео је пројекат реконструкције пруге Ниш-Димитровград који је, како је рекао, пет година био на чекању, а за који смо добили 80 милиона евра гранта, односно бесповратне помоћи ЕУ, као и пројекат изградње обилазнице око Ниша, за који смо добили скоро 35 милиона евра гранта од ЕУ, што је новац који не враћамо.
"Они који су тада били у нашим железничким предузећима нису били у стању да покрену те пројекте. Када сам као министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре први пут отишао у Брисел и разговарао о новим пројектима, рекао сам да нећу од њих тражити новац за нове пројекте док не покренем све пројекте за који смо добили новац, а који, нажалост, нису покренути нашим јавашлуком. Формирали смо заједничку комисију са делегацијом Европске комисије у Београду за реализују пројеката које имамо са ЕУ којом председавамо амбасадор Жиофре и ја и резултати се виде", рекао је министар Весић.
Са поносом је истакао да су сви пројекти које Србија има са ЕУ покренути за две године, колико обавља функцију министра грађевинарства, те да сада са правом можемо да тражимо нова новчана средства од ЕУ.
"Као што сам поменуо, покренули смо пројекат Ниш-Димитровград, који је стајао пет година. То је пруга дужине 86 километара, која се тренутно реконструише. Од шест деоница две већ радимо и ова пруга се електрифицира и реконструише за брзину возова од 120 километара на сат", рекао је министар Весић.
Поменуо је и пројекат железничке обилазнице око Ниша, чија је изградња почела јуче, који је био на чекању три и по године, наводећи да је та обилазница дуга 22 километра и да је вредност инвестиције 153 милиона евра.
Осим тога, министар Весић навео је и 23 километра дугу пругу Ниш-Брестовац која је, додао је, само била почела да се ради, али се после прве фазе стало.
"Сада смо издали грађевинске дозволе и до краја ове године ће та пруга бити завршена", рекао је министар Весић.
Навео је да, осим тога, у јулу почиње да се ради пруга Собовица-Лужница, као и тунел на деоници Сталаћ-Ђунис, што је део брзе пруге Београд-Ниш.
Министар Весић појаснио је да ће се та брза пруга радити у три деонице - прва од Београда до Велике Плане, друга од Велике Плане до Параћина, а трећа од Параћина до Трупала код Ниша, те додао да ће за секције два и три претквалификациони тендер бити пуштен у септембру.
"Очекујем да до краја године имамо извођаче што значи да у следећој години почињемо да градимо брзу пругу Београд-Ниш. Када будемо завршили ту брзу пругу, дужине 230 километара, од Београда до Ниша ће се стизати за сат и 40 минута”, рекао је министар Весић.
Навео је да ће до краја овог месеца бити завршена брза пруга од Новог Сада до Суботице, која није пројекат са ЕУ, након чега ће се вршити прво статичко, а потом и динамичко тестирање како би крајем новембра, почетком децембра ова пруга била пуштена у саобраћај.
Како је додао, том пругом ће се од Београда до Суботице стизати за 70 минута.
"Све ово говори о томе да су покренути сви пројекти који су били на чекању и сада са правом очекујемо да нам ЕУ финансијски помогне око реализације нових пројеката", рекао је министар Весић.
У том смислу, поменуо је пругу од Ваљева до Врбнице дужине 209,8 километара.
"Ми смо већ реконструисали пругу од Ресника до Ваљева што је део пруге Београд-Бар која мора прва да се реконструише. Такође, тражимо за деоницу од Брестовца до Прешева новац за 135 километара брзе пруге. Влада Северне Македоније треба заједно са нама да уђе у пројекат изградње додатних 50-ак километара, за део од границе до Скопља тако да пруга коју сада радимо између Ниша и Брестовца, дужине 23 километра, треба да буде веза до Скопља", рекао је министар Весић.
Истакао је да ћемо тада на једној брзој прузи имати и Скопље и Ниш и Београд и Нови Сад и Суботицу и Будимпешту јер би, додао је, 2026. године требало да буде пуштена брза пруга до Будимпеште.
"То је визија председника Србије Александра Вучића и Србија која се развија. Као што је пре 140 година изградња пруге према Нишу, коју је радио краљ Милан значила европеизацију Србије и њен улазак у Европу тако ова брза пруга коју у 21 веку гради председник Вучић значи да Србија постаје најнапреднија земља Балкана", закључио је министар Весић.
Извор: ТВ Пинк