Вести

ВЕСИЋ: НАРОДНИ ПОКРЕТ ИЗНАД ЛИЧНИХ И СТРАНАЧКИХ ИНТЕРЕСА

Суштина оснивања Народног покрета је да се све политичке странке и појединци који желе добро Србији и којима је она изнад личних и страначких интереса окупе на једном месту како би наша снага била већа, с обзиром на синхронизовану акцију напада на нашу земљу споља и изнутра, изјавио је члан Председништва Српске напредне странке и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.

Министар Весић рекао је да се Србија налази под снажним међународним притиском у вези са Косовом и Метохијом и да се од нас тражи да признамо самопроглашену независност те територије коју, како је истакао, нећемо признати, јер је Косово и Метохија део Србије.

Осим тога, навео је да се део опозиције у нашој земљи отворено ставио у службу одређених кругова међународне заједнице који врше тај притисак, као и да имамо део опозиције којима је Европски парламент важнији од српског.

"Поштују Европски парламент, али не и српски, у којем нису у стању ни да положе заклетву испред грба и заставе своје земље, већ то учине у холу парламента и положе је у директном преносу опозиционих медија пред Драганом Шолаком", рекао је министар Весић.

Министар Весић додао је да део опозиције тражи да се уведу санкције Србији и да јој се укину средства из приступних фондова, што значи да они траже заустављање инфраструктурних пројеката као што је, на пример, изградња брзе пруге између Београда и Ниша.

"Имате лобисте попут Андреаса Шидера, који је Куртијев лобиста и ради за њега, али и симбол корупције у Аустрији, пошто му је супруга поднела оставку 2017. године у Бечу због корупционашке афере са "Сименсом" за опремање здравствених установа. Суд у Бечу је 2022. године поништио све уговоре које је његова супруга потписала. Шидер и његова супруга су симбол корупције у Аустрији, али зато он дели лекцији Србији, предлаже мајке Сребренице за Нобелову награду, подржава Куртија у свакој акцији против Срба. Таква особа је икона за део наше опозиције", рекао је министар Весић.

Према његовим речима, када се све то има у виду, потпуно је природно то што је председник Србије Александар Вучић предложио да се све политичке снаге које су патриотске, желе добро Србији и којима је Србија изнад личних и страначких интереса уједине у један покрет, јер је Србији неопходно да има јединство око најважнијих државних питања.

"Можемо да се разликујемо око многих тема, али када су у питању Косово и Метохија, независност Србије и наша неутралност не треба да се разликујемо, јер су то питања која треба да буду национална и око којих треба да се окупљамо", истакао је министар Весић.

Министар Весић додао је да је то разлог зашто је председник Вучић предложио оснивање овог покрета који је, како истиче, отворен за све политичке странке и појединце.

"Српска напредна странка ће сасвим сигурно бити део тог покрета, видећемо које још странке, али у сваком случају то је место окупљања за Србију како би сви људи који желе добро нашој земљи били на једном месту", рекао је министар Весић.

Навео је да тај покрет неће бити политичка странка, већ се оснива да би се различите политичке странке и појединци који не желе да буду у политичким странкама окупили око једног или више циљева.

Рекао је да неки покрети могу да имају органе, а неки не и да то зависи од тога какав ће бити договор, али да су суштински покрети увек краткорочне форме основане ради испуњења неких циљева, за разлику од политичких странака које су трајне и постоје да би спроводиле своје политичке програме и учествовале на изборима.

"Покрет може и не мора да учествује на изборима као коалиција више странака, то није немогуће, али суштински разлог оснивања овог покрета је управо то да се сви који мисле добро Србији окупе на једном месту и да наша снага буде већа, с обзиром на то да имамо синхронизовану акцију напада споља и изнутра, дела опозиције који мисле да Србија треба да стане, да се прекину сви пројекти и да грађани не треба да имају радна места не би ли они у том хаосу некако успели да дођу на власт", рекао је министар Весић.

Интензивно улажемо у пруге, брзим возом од Београда до Солуна за шест сати

Брза пруга између Будимпеште и Атине, чија ће укупна дужина бити 1.512 километара, веома је важна јер ће то бити кичма железничког саобраћаја Западног Балкана, која ће омогућити излаз свих земаља тог дела Балкана према средњој и западној Европи, изјавио је министар Весић.

Министар Весић подсетио је да је завршена брза пруга између Београда и Новог Сада дужине 76 километара и да је у току изградња пруге између Новог Сада и Суботице дужине 108 километара, а да ће Мађарска завршити својих 166 километара до Будимпеште до краја 2026. године чиме ћемо имати брзу пругу од Будимпеште до Београда која ће се користити већ 2027. године.

"Осим тога, почињемо да градимо брзу пругу према Нишу дужине 230 километара за шта ћемо већ ове године расписати прве тендере. Градимо пругу до Брестовца, 23 километра и остаје нам да се уради 135 километара до Прешева, а Македонцима 50 километра до Скопља", рекао је министар Весић.

Министар Весић подсетио је да су владе Србије и Северне Македоније потписале споразум и да ће заједнички пред Европском унијом тржити новац за пругу од Ниша до Скопља.

Навео је и да Грци већ имају пругу од Атине до Солуна за чију реконструкцију сада улажу 300 до 500 милиона евра и да су, после договора председника Србије Александра Вучића и премијера Грчке Киријакоса Мицотакиса, најавили да ће изградити 76 километара пруге од Солуна до Идоменија, односно до границе са Северном Македонијом.

"Остаје да се заврши део од Скопља до Идоменија и можемо да имамо 1.512 километара брзе пруге која повезује Будимпешту и Атину преко Суботице, Новог Сада, Београда, Ниша, Скопља и Солуна", рекао је министар Весић и истакао да ће то потпуно променити начин живота људи.

Министар Весић најавио је да ће у марту у Београду бити одржан састанак чији је он домаћин, а којем ће присуствовати министри саобраћаја Мађарске, Грчке и Северне Македоније где ће се причати о свим оперативним обавезама како би заједнички тај посао што пре био завршен.

Навео је да ће се брзом пругом од Београда до Солуна стизати за око шест сати, а од Београда до Будимпеште за три сата и 45 минута, те да је предвиђено да се од Будимпеште до Атине путује око 14 сати што је брже него сада аутомобилима.

"То омогућава већи комфор и много људи ће користити ту пругу, а осим тога биће важна и за превоз робе", истакао је министар Весић.

Према његовим речима, пруге су будућност што се може видети и по плановима Европске уније према којима се највише новца улаже у пруге.

Министар Весић објаснио је и да су пруге пре свега висококапацитативан начин превоза што значи да њима може да се превезе много више људи и робе него аутобусима или аутомобилима, те да су, осим тога, пруге бржи и сигурнији начин превоза, али и еколошки вид превоза што је посебно значајно, јер не загађују животну средину.

"У пруге ће се тек улагати и зато ми интензивно улажемо у њих", рекао је министар Весић и додао да је у плану реконструкција више од 2.000 километара регионалних пруга.

Међу њима су, навео је, пруге Сталаћ-Краљево-Рудница, затим Ваљево-Врбница која је део пруге Београд-Бар и чији је део од Ресника до Ваљева већ реконструисан, затим банатска пруга од Вршца преко Зрењанина и Кикинде према Суботици, па пруга Суботица-Сомбор-Богојево-Сајлово-Нови Сад, пруга између Врбаса и Сомбора.

Навео је да ће се између осталог радити и пруга према источној Србији.

Извор: Танјуг/ТВ Хепи